LOGIN
ورود به سامانه کاربران
Avatar
هنوز ثبت نام نکردی؟

عضویت در جوملاشاپ رایگان می باشد شما هم اکنون می توانید ثبت نام نمایید.

ریست نمودن رمز عبور - یاد آوری رمز عبور

نام کاربری
گذرواژه
ورود مرا ذخیره کن
آزادسازی «سنجار» از سیطره داعش، یکی از مهمترین دستاوردهایی بود که در نبرد ماه های اخیر علیه این گروه تروریستی در عراق حاصل شد. با این حال، موضع گیری های رئیس اقلیم کردستان عراق پس از این واقعه، از تلاش وی برای بهره برداری سیاسی از این جریان به نفع خود و دامن زدن دوباره به بحث استقلال کردستان از بغداد حکایت دارد. به گزارش «تابناک»، دو روز پیش، خبر آزادسازی منطقه سنجار از دست داعش، به یکی از مهمترین اخبار مطبوعات و رسانه های منطقه ای و بین المللی تبدیل شد. در این میان، آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفت، تلاش مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، برای استفاده سیاسی از این جریان جهت تحکیم جایگاه خود در دولت این اقلیم و همچنین دامن زدن به احساسات تجزیه طلبانه بود.

در پی آزادسازی سنجار، احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه، طی تماسی تلفنی با بارزانی، درباره آخرین وضعیت این منطقه با وی به گفت و گو پرداخته و بر حمایت آنکارا از مبارزه اربیل با تروریسم تأکید کرد. وی همچنین ضمن تبریک آزای سنجار، به بارزانی گفت، ترکیه آمادگی دارد همه مجروحین پیشمرگه کرد را در بیمارستان های خود درمان  کند.

این در حالی بود که مسعود بارزانی ضمن تأکید بر نقش نیروهای پیشمرگه در آزادسازی این منطقه، تأکید کرد، نباید هیچ پرچمی به جز پرچم کردستان عراق در این منطقه برافراشته شود؛ درخواستی که هرچند در ابتدا چندان توجهی به آن نشد، سرانجام امروز با واکنش مستقیم حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق مواجه شد.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره

ارسال نظر به عنوان مهمان

Attachments

Location

امتیاز این آیتم :
0
  • هیچ نظری یافت نشد