LOGIN
ورود به سامانه کاربران
Avatar
هنوز ثبت نام نکردی؟

عضویت در جوملاشاپ رایگان می باشد شما هم اکنون می توانید ثبت نام نمایید.

ریست نمودن رمز عبور - یاد آوری رمز عبور

نام کاربری
گذرواژه
ورود مرا ذخیره کن

اسماعیلی ندیمی با حضور در مجتمع غیر انتفاعی کوثر رفسنجان از اجرای طرح سلامت دهان و دندان بازدید کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه این بازدید گفت : تا کنون وضعیت سلامت دهان و دندان بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در رفسنجان بررسی شده است.
دکتر احمد جمالی زاده افزود: در این طرح دو نفر از همکاران ما به مدارس مراجعه و ابتدا برای دانش آموزان تشکیل پرونده می دهند و اطلاعات دانش آموز ثبت می شود.
وی ادامه داد: پس از معاینه دندانهای دانش آموز، وضعیت کلی دندانهای وی بررسی و اطلاعات دندانهای وی در سیستم ثبت می شود، اگر نیاز به ترمیم و جرم گیری داشته باشد در سامانه سپاس این دانش آموز ثبت می شود و سپس طرح وارنیش فلوراید اجرا می شود.
رئیس مرکز بهداشت رفسنجان تصریح کرد: ۱۱ تیم دو نفره با آموزشهایی که از قبل دیده اند در ۱۱ مدرسه در رفسنجان و انار حضور می یابند و پیش بینی می کنیم مرحله اول این طرح تا ۱۰ دی ماه به پایان برسد و پس از آن بلافاصله مرحله دوم آغاز می شود.
دکتر جمالی زاده خاطرنشان کرد: در این طرح سلامت دهان و دندان ۴۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی رفسنجان در دو مرحله بررسی می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اجرای این طرح را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان تا ۶۰ درصد از پوسیدگی دندان در مراحل بعدی جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مناسبی در رابطه با وضعیت دندان دانش آموزان وجود ندارد، تصریح کرد: می توانیم با اجرای چنین طرحی، در ۵ سال آینده میزان پوسیدگی دندانها را در دانش آموزان کاهش دهیم.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره

ارسال نظر به عنوان مهمان

Attachments

Location

امتیاز این آیتم :
0
  • هیچ نظری یافت نشد